VARA PÕHIKOOLI KODUKORD
Kooli kodukord kehtestatakse Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduse (PGS) § 68 lg 1 alusel.
Käesoleva kodukorra redaktsioon on kehtestatud Vara Põhikooli õppenõukogus 29.08.2024 nr 4.
1. ÜLDSÄTTED
1. Kooli kodukord on õpilastele ja koolitöötajatele (pedagoogid ja teised töötajad) täitmiseks kohustuslik
(PGS § 68 lg 1; PGS § 74 lg 1).
1.2. Õpilase suhtes, kes ei käitu kooli kodukorra kohaselt, rakendatakse koolis õpilase suhtes põhjendatud
asjakohaseid ja proportsionaalseid tugi- ja mõjutusvahendeid (PGS § 58 lg 1).
1.2.1. Kooli kodukorra täitmisest oleneb hinnang õpilase käitumisele.
1.3. Õpilane järgib Eesti Vabariigis kehtivaid seadusi.
1.4. Koolis austavad kõik õpilased ja õpetajad ning teised koolitöötajad kõigi õpilaste õigust õppida.
1.4.1. Vara Põhikool järgib Kiusamisvaba programmi (KiVa) põhimõtteid.
1.4.2. Üksteisega suheldakse lugupidavalt.
1.4.3. Jälgitakse kultuurse käitumise tavasid.
1.5. Vara Põhikooli õppe- ja kasvatustöö põhivorm on õppetund. Õppetöö toimub statsionaarses õppevormis.
1.6. Õppetunnid toimuvad juhendatult koolis või väljaspool kooli õppeekskursioonina, -käiguna, õuesõppena,
muuseumitundidena, projektitööna, iseseisva õppena (iseseisev õpe on kodus või muus sobivas kohas toimuv
õpe, mille õpilane sooritab iseseisvalt) vms vastavalt kodukorra reeglitele.
1.7. Juhendatud õpe on näiteks loeng, individuaaltund, konsultatsioon, e-õpe ja õppekäik, loovtöö tegemine, mis
on suunatud teadmiste ja oskuste omandamisele ning toimub õppekeskkonnas, milles osalevad nii õpilane kui ka
pedagoog.
1.7.1. Õppekavapõhistele õppeekskursioonidele, õppekäikudele, organiseeritud üritustele väljaspool kooli
kehtivad järgmised nõuded:
1. õppetundide ajal korraldatav üritus kooskõlastada direktoriga (lisa 3);
2. osalejate nimekirjad peavad olema esitatud sekretärile vähemalt 3 päeva enne ürituse
toimumist;
3. 1.-6. klassi õpilasi saadavad täiskasvanud arvestusega üks täiskasvanu iga 10 õpilase kohta,
7.-9. klassi õpilasi täiskasvanu iga 15 õpilase kohta;
4. vastutaval isikul on kaasas esmaabitarbed.
1.7.2. Õnnetusjuhtumist õpilasega teatada kooli direktorile ja lapsevanemale.
1.8. Õppetöö osana arvestatakse: aktuseid, spordipäevi, osalemisi olümpiaadidel, loenguid, teemapäevi.
1.9. Tööaeg
1.9.1. Koolimaja avatakse koolipäevadel kell 8.00.
1.9.2. Õppetöö toimub tunniplaani alusel.
1.9.3. Õppetunnid toimuvad reeglina järgmistel aegadel:
1. tund 8.45 – 9.30
2. tund 9.40 – 10.25
3. tund 10.35 – 11.20
4. tund 11.40 – 12.25
5. tund 12.45 – 13.30
6. tund 13.40 – 14.25
7. tund 14.35 – 15.20
8. tund 15.30 – 16.15
1.9.4. Õppetunni pikkus on 45-90 minutit.
1.9.5. Vahetunnid on 10 minutit, söögi- ja õuevahetunnid 20 minutit.
1.9.6. Vahetunnid on õpilastele puhkamiseks, vastavalt ainetunnile riiete vahetamiseks.
1.9.7. Õpilane ei hiline õppetundi. Õppetundi hilinemisel teavitab õpilane aineõpetajat hilinemise
põhjustest. Põhjuseta hilinemine mõjutab hinnangut õpilase käitumisele.
1.9.8. Õppetunni alustab ja lõpetab õpetaja.
1.9.9. Õppetundide toimumise ajal valitseb koridorides vaikus.
1.10. 1.- 4. klassi õpilane täidab regulaarselt ja korrektselt õpilaspäevikut.
1.11. Ettepanekuid kooli kodukorra täiendamiseks ja parandamiseks on õigus teha õpilasesindusel, direktoril,
õpetajatel ja hoolekogul.
1.12. Kooli kodukord ja selle muudatused esitatakse enne kehtestamist arvamuse andmiseks kooli hoolekogule,
õpilasesindusele ja õppenõukogule.
2. ÕPPEVAHENDITE KASUTAMISE NING KOOLILE TAGASTAMISE TINGIMUSED JA KORD
2.1. Õpikute, tööraamatute, töövihikute ja teiste õppevahendite tasuta kasutamisse andmisel lähtub kool
Võlaõigusseaduses § 389 - § 395 sätestatust, arvestades põhikooli ja gümnaasiumiseaduses § 20 sätestatut ning
haridus- ja teadusministri 18.03.2011 määruses nr 7 „Kooli raamatukogude töökorralduse alused“ sätestatud
erisusi.
2.2. Õpilane või tema vanem ja koolitöötaja peavad kandma tasuta kasutamiseks antud õpikute, tööraamatute,
töövihikute ja muude õppevahendite säilitamiseks vajalikud kulud.
2.3. Õpilane ja koolitöötaja ei vastuta kasutusse antud õppevahendite sihtotstarbelisest kasutamisest tingitud
muutumise või halvenemise eest.
2.4. Õpilane ja koolitöötaja peab tema kasutusse antud õppevahendid kasutustähtaja lõppemisel tagastama.
2.5. Õpikute laenutamine ja tagastamine kasutustähtaja lõpul toimub raamatukogu poolt määratud korra alusel.
2.6. Õppevahendid tagastatakse, kui:
2.6.1 kasutustähtaeg lõpeb;
2.6.2 õpilane arvatakse koolist välja;
2.6.3 koolitöötajaga lõpetatakse tööleping.
2.7. Õpilase tekitatud ainelise kahju hüvitab õpilane või tema vanem.
3. HINDAMISEST TEAVITAMISE KORD
3.1. Kooli õppekavas sätestatud hindamise tingimused ja kord avalikustatakse e-koolis.
3.2. Õpilast ja tema vanemat teavitab kool saadud hinnetest e-kooli kaudu.
3.3. Õpilase või vanema taotluse alusel teavitatakse õpilast või tema vanemat õpilase hinnetest ja hinnangutest
ekooli või e-kooli kirjaliku väljavõtte teel. Kirjalik väljavõte toimetatakse õpilase vanemale kätte paberkandjal
õpilase kaudu.
3.4. Õpitulemuste, käitumise ja hoolsuse hindamise tingimusi ja korda tutvustatakse vajadusel õpilaste
vanematele lapsevanemate koosolekul, erandjuhul ka individuaalselt.
4. ÕPPEST PUUDUMISEST TEAVITAMISE KORD
4.1. Kool peab arvestust õppest puudumiste üle ning teeb kokkuvõtte vähemalt üks kord veerandi jooksul ja
teavitab sellest vanemat. Eesti Hariduse Infosüsteemi (EHIS-sse) märgitakse õpilaste põhjendamata puudumised,
mis on üle 20%, õppeveerandite lõpus.
4.2. Koolikohustusliku õpilase õppest puudumisest teavitamise üldised tingimused ja kord tulenevad Põhikooli-
ja gümnaasiumiseadusest.
4.3. Õppest puudumine on lubatud üksnes mõjuvatel põhjustel:
4.3.1 õpilase haigestumine või temale tervishoiuteenuse osutamine;
4.3.2 läbimatu koolitee või muu vääramatu jõud (s.h ilmastikutingimused);
4.3.3 olulised perekondlikud põhjused;
4.3.4 kooli esindamine üritustel, konkurssidel või võistlustel osalemine;
4.3.5 kui sõit kooli ja tagasi ei ole korraldatud ning tegeliku toimiva välisõhu tajutav temperatuur on
20 külmakraadi ja madalam 1. – 6. klassini, 25 külmakraadi ja madalam 7.- 9. klassini.
4.4. Punktide 4.3.1 - 4.3.3 korral teavitab õpilane või tema vanem hiljemalt õppest puudumise esimesel
õppepäeval klassijuhatajat õpilase puudumisest kokkulepitud viisil kirjalikult e-kooli teate või e-kirja kaudu või
muus vormis.
4.5. Kui kooli ei ole õpilase puudumisest teavitatud, teavitab kool sellest vanemat hiljemalt järgmisel õppepäeval,
kasutades vanema poolt koolile esitatud kontaktandmeid.
4.6. Enne õppepäeva lõppu koolitöölt puudumise vajaduse tekkimisel küsib õpilane luba aineõpetajalt,
klassijuhatajalt või sotsiaalpedagoogilt.
4.7. Pikemaajalise õppetöölt puudumise vajadusel esitab lapsevanem aineõpetaja(te) ja klassijuhataja
kooskõlastusega kirjaliku avalduse direktorile.
4.8. Huvikoolide ja teiste organisatsioonide esindamiseks üritustel, võistlustel, konkurssidel esitab asutuse juht,
treener, õpetaja vähemalt 3 päeva enne ürituse toimumist kooli direktori nimele allkirjastatud avalduse õpilase
õppetööst vabastamiseks.
4.9. Kui koolitöötajal on tekkinud põhjendatud kahtlus, et õpilase puudumise põhjendamisel on esitatud ebaõigeid
andmeid, on koolil õigus taotleda vanemalt täiendavaid selgitusi või pöörduda õpilase elukohajärgse
vallavalitsuse poole.
4.10. Kui vanem ei ole kooli õpilase puudumisest teavitanud ning klassijuhatajal ei õnnestu puudumise põhjust
välja selgitada, teavitab direktor hiljemalt järgmisel õppest puudumise nädalal sellest õpilase elukohajärgset
lastekaitse spetsialisti.
4.11. Põhjuseta puudumise korral rakendab kool kodukorra või põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses nimetatud
mõjutusvahendeid. Põhjuseta puudumine mõjutab hinnangut õpilase käitumisele.
4.12. Õpilase puudumisel perekondlikel põhjustel tagab õpilase vanem õppe korraldamise ja vastutab
õpitulemuste saavutamise eest.
5. KOOLI PÄEVAKAVA NING PÄEVAKAVAST ÕPILASELE KOHALDUVA OSA ÕPILASELE JA
TEMA VANEMALE TEATAVAKS TEGEMISE KORD
5.1. Õpilase päevakava ning muudatused selles tehakse õpilasele ja vanemale teatavaks elektroonilise
õppeinfosüsteemi kaudu.
5.2. Kui õpilane on saanud e-kooli kaudu informatsiooni õpilase päevakava ja nendes tehtud muudatuste kohta,
siis vastavalt Haldusmenetluse seadusele loetakse teavitatuks päevakavast ja selle muudatustest ka õpilase vanem.
5.3. Õpilasel on õigus ja kohustus täita õpiülesandeid ja osaleda temale kooli päevakavas või individuaalses
õppekavas ettenähtud õppes (PGS § 35 lg 1).
5.4. Õpilane täidab raamatukogu, spordisaali, tööõpetuse- ja arvutiklassi kasutamise erinõudeid.
5.5. Kooli poolt välja antud dokumendi (tunnistus, õpilaspilet ja muu) hävimise, kaotamise või kahjustamise
korral esitatakse uue dokumendi saamiseks direktorile vastavasisuline avaldus.
5.6. Õpilased ja kooli töötajad ning teised koolis viibivad isikud peavad hoidma kooli vara ning hoiduma
tegevusest, mis võib põhjustada kahju koolile ja koolis viibivatele isikutele.
5.7. Õpilane võtab õppetundi kaasa kõik ainetunni jaoks vajalikud töövahendid. Töövahendite korduv puudumine
fikseeritakse märkusena ja seda arvestatakse põhikooli õpilase käitumise hindamisel.
5.8. Õpilasel on õppetunni ajal õppetöösse mittepuutuvad esemed (näiteks sülearvuti, muusikamängija, heli- ja
pildisalvestusvahend jt) välja lülitatud ja koolikotis, kui õpetaja ei ole sätestanud teisti. Õpetajal on õigus võtta
nimetatud esemed hoiule vastavalt kodukorra punktidele 12.1. – 12.6.
5.9. Õpilasel on õppetunni ajal mobiiltelefon hääletul, värinavabal režiimil ja kotis, kui ei ole kokkulepitud teisiti.
Õpetajal on õigus võtta mobiiltelefon hoiule vastavalt kodukorra punktidele 12.1. – 12.6.
5.10. Õppetunnis jälgib õpilane järgmist korda:
5.10.1 tundi alustades tõuseb õpilane püsti;
5.10.2 tunnist lubatakse välja minna üksnes mõjuvatel põhjustel pärast õpetajalt vastava loa saamist;
5.10.3 õppetunni ajal õpilase külastamist üldjuhul ei toimu, v.a juhul, kui külastamine oli eelnevalt kokku
lepitud õpetaja või direktoriga;
5.10.4 pärast iga õppetunni lõppu korrastab iga õpilane oma õppekoha ja selle ümbruse.
5.11. Välisriietuse ja -jalanõud jätab õpilane garderoobi. Üleriiete taskusse ei jäta õpilane raha, dokumente,
võtmeid, mobiiltelefoni ega muud väärtuslikku. Õpilane vastutab oma isiklike asjade eest ise.
5.12. Koolis kantakse vahetusjalanõusid, mis ei määri põrandaid ja sobivad siseruumidesse.
Spordisaalis kasutatakse ainult spordijalatseid.
5.13. Kehalise kasvatuse tunniks vahetab õpilane riided ja jalatsid. Tunnist vabastatud õpilane viibib
tunni ajal oma klassi juures. Kehalise kasvatuse tunni järel õpilane peseb ennast.
5.14. Õpilase riietus ja jalanõud on puhtad ning sobivad kooli keskkonda. Spordiriietust kannab
õpilane üksnes kehalise kasvatuse tunnis. Pidulikel üritustel kannab õpilane pidulikku riietust.
5.15. Jalgrattad paigutatakse selleks ettenähtud hoidlasse.
6. KOOLI TUNNUSTUSMEETMED ÕPILASELE TUNNUSTAMISEKS ÕPINGUTE JOOKSUL
6.1. Haridus- ja teadusministri kehtestatud tingimustel ja korras tunnustatakse õpilast õpingute jooksul kiitusega
klassi- või põhikooli lõputunnistusel.
6.2. Kooli tunnustusmeetmeteks õppeaasta lõpus on:
6.2.1 tänukiri;
6.2.2 mälestuseseme kinkimine.
6.3. Tunnustusmeetmeteks õppeaasta kestel on:
6.3.1 suuline kiitus võimetekohase õppimise ning hea käitumise eest;
6.3.2 kirjalik kiitus vihikusse, päevikusse, e-kooli;
6.3.3 direktori käskkiri trimestri lõpul.
7. KOOLI TUNNUSTUSMEETMED LAPSEVANEMATE TUNNUSTAMISEKS
ÕPILASE ÕPINGUTE AJAL
7.1. Kool tunnustab tublisid vanemaid õppeaasta lõpul:
7.1.1 käskkirja või tänukirjaga;
7.1.2 mälestusesemega.
8. KOOLI RAJATISTE, RUUMIDE, RAAMATUKOGU, ÕPPE-, SPORDI-, TEHNILISTE JA MUUDE VAHENDITE TASUTA KASUTAMISE KORD ÕPILASTELE ÕPPEKAVAVÄLISES TEGEVUSES
8.1. Kooli rajatiste, ruumide, raamatukogu-, õppe-, spordi-, tehniliste vahendite õppekavaväliseks tegevuseks
tasuta kasutamine on lubatud direktori loal.
8.2. Ruumide kasutamisel peab järgima vastava ruumi kasutamise korda ja graafikut.
8.3. Huvitegevus on koolis toimuv või kooli korraldatud kooli õppekava läbimist toetav või muu õppekavaväline
tegevus. Õppekavaväline tegevus on kinnitatud ja heaks kiidetud kooli direktori poolt (näit huviringid,
muusikaklassid).
9. ÕPILASTE JA KOOLITÖÖTAJATE VAIMSET VÕI FÜÜSILIST TURVALISUST OHUSTAVATE OLUKORDADE ENNETAMISE, NEILE REAGEERIMISE, JUHTUMITEST TEATAMISE, NENDE JUHTUMITE LAHENDAMISE KORD
9.1. Vägivalla ennetamiseks ja turvalisuse tagamiseks on vahetundides rakendatud õpetajate korrapidamine
koolimajas, kogukonnakeskuses ja õues.
9.1.1 õpilasi jälgitakse koridorides ja garderoobis digitaalsete jälgimisvahenditega.
9.2. Õpilasel on keelatud omada, tarbida ja levitada alkohoolseid jooke, tubakatooteid ja narkootilisi aineid.
9.3. Õpilane ei tekita tahtlikult koolis ega kooli territooriumil ohtlikke olukordi.
9.4. Kooli on keelatud kaasa võtta tuli- ja külmrelvi, minilaserit, tulemasinat, tuletikke ja muid vahendeid, millega
võib kaasneda tervisekahjustus või materiaalne kahju. Õpetajal on õigus võtta nimetatud esemed hoiule vastavalt
kodukorra punktidele 12.1. – 12.6.
9.5. Koolis on keelatud kasutada füüsilist ja vaimset vägivalda.
9.6. Keelatud on: filmimine, pildistamine või lindistamine koolitunnis, vahetunnis ja koolivälistel üritustel ilma
kooli juhtkonna või õpetaja kooskõlastuseta.
9.7. Õpilaste ja koolitöötajate vaimset ja füüsilist turvalisust ohustavast olukorrast teavitatakse viivitamatult
kohalviibivat õpetajat või koolitöötajat, kes omakorda teavitab klassijuhatajat või direktorit.
9.8. Direktor teavitab nimetatud olukorrast õpilase vanemat. Vajadusel teavitab direktor vastavat ametiasutust ja
korrakaitseorganit ning kutsub kohale arstiabi.
9.9. Süüteo avastamisel kutsub direktor kohale korrakaitseorgani ning vajadusel teavitab süüteost ja selle
toimepannud isikutest vallavalitsust jt pädevaid ametiasutusi, kes tegelevad süüteo toimepannud isikuga edasi
vastavalt oma pädevusele.
9.10. Direktor võtab kodukorra punktides 9.2., 9.3., 9.4., 9.5 nimetatud olukorra põhjustanud juhtumis osalenud
isikutelt ning pealtnägijatelt suulised või kirjalikud seletused ning selgitab välja juhtumiga seotud asjaolud
järgides järgmist korda:
9.10.1. suulise seletuse võtmise kohta koostab direktor kirjaliku protokolli, kus märgitakse seletuse
andmise ja juhtumi toimumise kuupäevad, seletuse andnud isiku ja pealtnägijate andmed ning
kirjeldatakse juhtumi sisu (Lisa 1);
9.10.2. kirjaliku seletuse puhul esitab selle andja direktorile kirjaliku seletuse, kus märgitakse seletuse
andmise ja juhtumi toimumise kuupäevad, seletuse andnud isiku andmed ning kirjeldatakse juhtumi sisu;
9.10.3. protokolli juurde lisatakse juhtumi asjaolusid tõestavad dokumendid ja vajadusel ka asitõendid.
9.11. Õpilaselt suulise või kirjaliku seletuse võtmisest teavitab direktor õpilase vanemat. Vanemal on õigus
tutvuda õpilaselt võetud seletuse ja väljaselgitatud juhtumi asjaolude kohta koostatud dokumentidega.
9.12. Kodukorra punktide 9.2. – 9.4. nimetatud olukorra põhjustamine mõjutab hinnangut õpilase käitumisele.
9.13. Ametliku päringu alusel esitab direktor korrakaitseorganitele ja teistele pädevatele ametiasutustele
kodukorra punktides 9.10.1. – 9.10.3. nimetatud dokumendid ja andmed, järgides isikukaitseandmete seaduses
sätestatud nõudeid.
9.14. Õpilase vaimset või füüsilist turvalisust ohustava olukorra tekkimisel on õpilasel õigus pöörduda õpetaja,
direktori või sotsiaalpedagoogi poole. Nimetatud olukordade ennetamiseks kasutab kool ka muid kodukorras või
põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses sätestatud tugi- või mõjutusmeetmeid.
10. KOOLI HOONEST VÕI TERRITOOIUMILT SISSE- JA VÄLJALIIKUMISE KONTROLLIMISE NING ÕPILASE KOOLIHOONEST VÕI TERRITOORIUMILT VÄLJALIIKUMISE PIIRAMISE RAKENDAMISE KORD
10.1. Kooli õppeprotsessi mittepuutuv isik kooskõlastab oma viibimise kooli hoones või territooriumil
direktoriga.
10.2. Kooli hoones või territooriumil üldtunnustatud käitumisnorme eiravast isikust teavitatakse viivitamatult
direktorit.
10.3. Tundide ja vahetundide ajal ei lahku õpilane kooli territooriumilt klassijuhatajalt või aineõpetajalt luba
küsimata.
11. TUGI- JA MÕJUTUSMEETMETE RAKENDAMISE KORD
11.1. Tugi- ja mõjutusmeetmete rakendamisel lähtutakse Põhikooli- ja gümnaasiumiseaduses sätestatud
tingimustest ja korrast.
11.2. Koolis rakendatavad tugimeetmed on fikseeritud kooli õppekavas.
11.3. Mõjutusmeetmed on: (PGS § 58).
11.3.1 õpilase käitumise arutamine vanemaga (otsustab direktor või klassijuhataja);
11.3.2 õpilase käitumise arutamine direktori juures (otsustab direktor või klassijuhataja);
11.3.3 õpilasega tema käitumise arutamine õppenõukogus või kooli hoolekogus (otsustab direktor või
klassijuhataja);
11.3.4 õpilasele tugiisiku määramine (otsustab direktor);
11.3.5 kirjalik noomitus (otsustab direktor, klassijuhataja kirjalikul ettepanekul);
11.3.6 esemete, mida õpilane kasutab viisil, mis ei ole kooskõlas kooli kodukorraga, hoiulevõtmine
(otsustab direktor, aine- või klassiõpetaja või klassijuhataja kooli kodukorras sätestatud korras);
11.3.7 õppetunnist eemaldamine koos kohustusega viibida määratud kohas ja saavutada tunni lõpuks
nõutavad õpitulemused (otsustab direktor või aine- ja klassiõpetaja, kool tagab järelevalve õpilase üle ja
vajadusel pedagoogilise juhendamise);
11.3.8 konfliktolukorras osalenud poolte lepitamine eesmärgiga saavutada kokkulepe edasiseks
tegevuseks (otsustab direktor või aine- ja klassiõpetaja või klassijuhataja);
11.3.9 kooli jaoks kasuliku tegevuse elluviimine, mida võib kohaldada vaid õpilase või piiratud
teovõimega õpilase puhul vanema nõusolekul (otsustab direktor);
11.3.10 pärast õppetundide lõppemist koolis viibimise kohustus koos määratud tegevusega 1,5 tunni
ulatuses ühe õppepäeva jooksul (otsustab direktor või aine- ja klassijuhataja; arvestatakse transpordi
korraldust; kool tagab järelevalve õpilase üle ja vajadusel pedagoogilise juhendamise; vanemat
teavitatakse kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis);
11.3.11 ajutine keeld võtta osa õppekavalisest tegevusest koolis, näiteks üritustest ja väljasõitudest
(otsustab direktor või klassijuhataja; vanemat teavitatakse kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis);
11.3.12 ajutine õppes osalemise keeld koos kohustusega saavutada selle perioodi lõpul nõutavad
õpitulemused (otsustab õppenõukogu; võib rakendada kuni 10 õppepäeva ulatuses ühe poolaasta jooksul;
vanemat teavitatakse kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis).
11.4. Tugi- ja mõjutusmeetmete rakendamisest teavitab kool vanemat kirjalikku taasesitamist võimaldavas
vormis.
11.5 Õpilase suhtes rakendatava tugi- ja mõjutusmeetme sisu tehakse õpilasele või tema vanemale arusaadavaks,
mille kohta annab õpilane või tema vanem vastavasisulise kinnituse.
12. KOOLI HOIULE ANTUD ESEMETE HOIUSTAMISE JA NENDE TAGASTAMISE KORD
12.1 Kooli hoiule antud esemete hoiustamisel ja nende tagastamisel lähtub kool Võlaõigusseaduse § 883-896
sätestatust.
12.2 Esemed, mida õpilane kasutab viisil, mis ei ole kodukorraga kooskõlas või ohustavad isikut ennast, võetakse
kooli hoiule.
12.3. Hoiule võtmise kohta koostab protokolli eseme äravõtja. Protokolli märgitakse kooli nimetus, õpilase nimi,
klass, hoiule võtmise aeg, ajaline kestvus ja põhjus ning hoiule võetava eseme kirjeldus või foto.
12.4. Nimetatud esemed hoitakse koolimajas õpetajate toas või sotsiaalpedagoogi kabinetis.
12.5. Ese tagastatakse õpilasele õppepäeva lõpus allkirja vastu. Isikut ohustavad või korduvalt hoiule võetud
esemed tagastatakse õpilase vanemale (LISA 2).
12.6. Kooli hoiule võetud esemeid on keelatud omaniku loata kasutada ning need tuleb hoiustada viisil, mis ei
põhjusta eseme kahjustamist või hävimist.
13. Nõuded õpilase käitumisele
13.1. Õpilane juhindub oma käitumises headest kommetest ja tavadest ning samuti õigus-
haldusaktidest, riiklike õppekavade üldosas sätestatud alusväärtustest. Vältimaks nõuete rikkumist pöördub
õpilane käitumisviisi valikul nõu saamiseks õpetaja poole.
13.2. Õpilane tähtsustab käitumisel üldinimlikke väärtusi (ausus, hoolivus, sallivus, inimväärikus,
lugupidamine enda ja teiste vastu).
13.3. Õpilane käitub eakohaselt, omandades kogemusi, mis muudavad tema käitumist
eesmärgipärasemaks ning vastutades tegude tagajärgede eest.
13.4. Õpilane peab lugu oma klassikaaslastest ja koolist, on viisakas, täidab lubadusi, ei naeruväärista
kedagi, ei kiusa ega narri. Õpilane peab lugu liikumisest, loovast eneseväljendusest ja tegevusest, hoiab
puhtust ja korda, omades isiklikke hügieenivahendeid.
14. Jälgimisseadmestiku kasutamine
14.1. Ohu väljaselgitamiseks ja tõrjumiseks või korrarikkumise kõrvaldamiseks kasutatakse
vajadusel kooli hoones ja territooriumil toimuva jälgimiseks pilti salvestavat jälgimisseadmestikku.
14.2. Salvestist säilitatakse elektrooniliselt piiratud juurdepääsuga infosüsteemis ja valvatavas ruumis.
14.3. Jälgimisseadmestiku kasutamisest teavitamiseks kasutatakse kooli territooriumil ja ruumide ustel,
kuhu jälgimisseadmestik on paigaldatud, teabekleebist, millel on sõna "VIDEOVALVE".
14.4. Jälgimisseadmestiku salvestisele juurdepääsuõigust omab kooli direktor või direktori poolt volitatud isik.
14.5. Direktor või direktori poolt volitatud isik fikseerib kirjaliku aktiga igakordse juurdepääsu
salvestisele, märkides kuupäeva ja kellaaja ning eesmärgi, mis tingis salvestise vaatamise vajaduse.
15. Isikuandmete kogumine ja infosüsteemide kasutamine õppetöös.
15.1. Isikuandmete kogumisel ja infosüsteemide kasutamisel lähtub kool isikuandmete töötlemise
üldpõhimõtetest koolis.
15.2. Kooli infosüsteemi hooldajaks on kooli kaughaldusteenust pakkuv asutus, kes vastutab ka infosüsteemi
turvalisuse eest.
15.3. Kool kasutab ametliku info- ja suhtluskanalina õppeinfosüsteemi eKool.
15.4. Infosüsteemide kasutajatel on kohustus kasutada turvalist parooli ning mitmeastmelist autentimist.
Parooli edasiandmine teisele isikule on keelatud.
15.5. Kooli IT-vahendite kasutajatel on kohustus säilitada nende väline heakord.
15.6. Keelatud on arvutite ja teiste IKT seadmete omavoliline ühendamine arvutivõrku,
nende ümberühendamine ja nendele mistahes perifeeriaseadmete ühendamine. Mistahes isikliku
riistvara paigaldamine peab olema kooskõlastatud direktoriga.
15.7. Kasutaja on kohustatud peale seadmete (projektor, arvuti jne) kasutamist need välja lülitama. 15.8.
Sülearvutite ja tahvelarvutite tagasipanekul laadimiskärusse tuleb jälgida, et seade oleks täielikult välja
lülitatud (kõik tuled peavad olema kustunud). Laadimiskärus peab seade olema paigutatud õiget pidi ning
ühendatud laadimiskaabliga.
15.9. Kooli töötajatel on õigus jälgida, mida õpilased kooli arvutites teevad.
15.10. Kasutajatel on keelatud:
• igasugune muudatuste tegemine arvuti konfiguratsioonis;
• arvutisse installeerida ega kopeerida infosüsteemi hooldaja loata tarkvara, programme
ja arvutimänge;
• kasutada seadmeid ja tarkvara sihtotstarbetult;
• kasutada teistele isikutele omistatud kasutajaparoole;
• avada e-kirjades ja otsesõnumites olevaid veebilinke, mis tunduvad kahtlased;
• arvutivõrku ühendatud arvutites hoida ja levitada illegaalset omandatud tarkvara;
• arvutite ja infosüsteemide kasutamine kuritegelikul eesmärgil;
• kasutada internetti isikliku tulu saamiseks, ebasündsaks käitumiseks, ebasündsate
failide vaatamiseks või allalaadimiseks.